Počelo je: U Americi se obračunali sa Trabantom

thumbnail
U AMERICI su posebno netrpeljivi sa svime što nosi prefiks komunizma, pa čak i ako se radi o dobrim stvarima.
Legendarni Trabant definitivno spada u red takovih proizvoda. Automobilska ikona jedne epohe koja je na ovaj ili onaj način pokretala barem jednu naciju stare Europe zaslužila je spokoj u povijesti autoindustrije. Ali ne, Ameri su se sjetili taj automobilčić dići iz mrtvih kako bi mu se još jednom mogli narugati.
Autor videa Doug DeMuro uspio je pronaći jedan primjerak Trabanta iz početka 1980-tih u Americi. Njegov vlasnik ga je kupio jer voli čudne automobile i pritom svjestan njegove male ili velike vrijednosti nije oklijevao platiti ga čak 3.000 USD. Pošteno.
DeMuro nas tako u video na osebujan način upoznaje sa Trabantom kojeg nikad prije nije ni vidio ni čuo. Ne uzimajući u obzir da je najbolje što je u okviru svog vremena mogao ponuditi industrijski kapacitet DDR-a, te da je to bilo ranih 1960-tih, američki novinar se obračunava sa Trabantom pronalazivši mu slabe točke. Ručno pogonjenu pumpicu za špricanje vjetrobranske tekućine nikad prije nije vidio, ogoljeli interijer mu je jednako čudan, a zazori između (plastičnih) dijelova karoserije mu nikako nisu jasni. Hej, radi se o preko 30 godina starom automobilu razvijenom nakon Drugog svjetskog rata, koji se doslovno izrađivao od smeća. Da, tamo neki pogon u Istočnoj Njemačkoj reciklirao je više no što oni recikliraju danas.
Trabant pojuri do 100 km/h sa svojih nepunih 30-ak “konja” gotovo kao i neki američki automobili tog godišta, a pritom godišnje potroši goriva koliko i Lincoln tog doba u jednom danu. Teško je shvatiti da sa istim resursima američki auto proizvođači vjerojatno ni danas ne bi složili bolji automobil, automobil na koji su Nijemci čekali godinama i koji im je osigurao koliku toliku slobodu kretanja. Dragi DeMuro, problem nije u Trabantu već u sustavu u kojem je stvoren. Za tebe i tebi takve s ograničenim pogledima koji prefiks komunistički stavljate pred svaki mehanički dio automobila pomoći nema. Možda samo da se zamisliš da ti je ovaj masno preplaćeni Trabant u jednom danu pružio više veselja od bilo kojeg novog automobila, pa i legendarnog Ferrarija kojeg si stavio u istu rečenicu usporedivši ga u neku ruku sa Trabantom.
Podsjetimo, Trabant P601 se proizvodio od 1957. do 1991. godine. Proizvedeno je oko 3,7 milijuna primjeraka. Krajnje jednostavnu konstrukciju pokretao je maleni 0,6-litreni dvocilindrični dvotaktni motor sa 26 KS i 53 Nm. Posljednjih godina proizvodnje Trabant je dobio moderniji četiri-cilindarski motor iz Pola, no to je bilo premalo da se modernizira svojevremeno napredan automobil.

Facebook Comments
Source :

index.hr

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *