OVO JE HRANA KOJA DONOSI DOBRO RASPOLOŽENJE ČAK I ZIMI!

Najčešći problem toga tipa koji nas progoni u suvremenom životu je, bez sumnje, depresija.Naravno, postoje mnogi oblici depresije, neki su ozbiljniji od drugih, ali mnogima će najpoznatija biti ona sezonska, točnije, zimska.

Da li prehrana može pomoći da se osjetimo psihički bolje? Postoje brojni dokazi da hrana koju unosimo utječe na kemijske procese u tijelu i samim tim na moždane strukture, što može dovesti do promjena u ponašanju. Zato uzmite u obzir ove savjete za prehranu, u slučaju da vas tijekom hladnih mjeseci hvata loše raspoloženje.

OVO JE HRANA KOJA DONOSI DOBRO RASPOLOŽENJE ČAK I ZIMI!

Umjereno s ugljikohidratima. Veza između ugljikohidrata i raspoloženja je jasna svakome tko ne može bez slatkiša, ali je ipak mnogo kompleksnija od jednostavnog zadovoljstva koje donosi komad omiljene čokolade. Istraživanje na Državnom sveučilištu Arizone je pokazalo da je unos ugljikohidrata važan za dobro raspoloženje, jer njihovo eliminiranje iz prehrane vodi do zamora i smanjene želje za aktivnošću. Ključ je u spoju po imenu triptofan, aminokiselini koja je odgovorna za stvaranje serotonina, koji je regulator raspoloženja. Hrana koja sadrži triptofan mora biti bogata proteinima – riba je najbolji primjer – ali da bi se triptofan bolje apsorbirao, potrebno je da uz njega unositi i ugljikohidrate. Najbolje je da ti ugljikohidrati dođu iz voća, mahunarki i žitarica, jer tako istovremeno unosite i vlakna i druge vaznje hranjive sastojke.

OVO JE HRANA KOJA DONOSI DOBRO RASPOLOŽENJE ČAK I ZIMI!

Što više Omega 3 masnih kiselina. One pomažu komunikaciju između neurona i brojna istraživanja ukazuju na to da klinički depresivni ljudi imaju poremećenu apsorpciju omega 3 kiselina. U svakom slučaju, ne može škoditi da ih redovito unositi, prije svega tako što jedete više ribe – preporuka je barem dva do tri puta tjedno.

OVO JE HRANA KOJA DONOSI DOBRO RASPOLOŽENJE ČAK I ZIMI!

Ne preskačite doručak. Baka i majka su u pravu – redovan doručak postavlja osnovu za dobro raspoloženje tijekom dana, dajući vam više energije i poboljšavajući pamćenje.Samim tim je očekivano da ćete bez doručka biti razdražljiviji i osjećate se umornije.Naravno, preporuka je da vam doručak bude raznovrstan i uravnotežen – sačinjen od nemasnih proteina, “dobrih” masti kao što su maslinovo ulje ili one iz koštunjavog voća, kao i ugljikohidrata iz integralnih žitarica, voća i povrća.

OVO JE HRANA KOJA DONOSI DOBRO RASPOLOŽENJE ČAK I ZIMI!

Vježbajte redovito. Rezultati istraživanja Centra za proučavanje zdravlja iz Seattlea su pokazali da su depresiji podložniji ljudi koji pate od pretilosti i manje su fizički aktivni. Čak i ako niste pretili, sama smanjena aktivnost, koja često dolazi s hladnijim danima, može lako dovesti do depresije. Tako se još lakše upada u začarani krug, jer depresivnim ljudima prije svega nedostaje motivacija da se fizički pokrenu. Zato je redovito vježbanje jedna od osnovnih preporuka svakome tko osjeti da ga guši zimsko sivilo – iu tome ne morate pretjerivati, dovoljne su lagane vježbe ili šetnje, ali svaki dan, ako je moguće u isto vrijeme. 

Izvor: kurir-info.rs

Facebook Comments

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *