Kako očuvati zdravlje na dijeti?

Treba pripaziti i ne pretjerivati s malim unosom kalorija • Važna je raznolikost namirnica, prije svega voća i povrća

MNOGI će slijediti razne dijete kako bi izgubili višak kilograma ne vodeći računa o tome kako one utječu na njihovo zdravlje. Pojedinci prvenstveno razmišljaju o mršavljenju, a često se događa da zbog loše organizirane dijete pati imunološki sustav te je prehrana nepovoljna za zdravlje općenito. Osim mršavljenja, vodite računa o tome da prehrana bude uravnotežena i pogodna za cijeli organizam.

Ovo su osnovne karakteristike dobre i zdrave prehrane koje znače zdravlje:

Raznolikost

Prije svega raznolikost se odnosi na unos raznovrsnog voća i povrća kako bi se zadovoljio unos svih mikronutrijenata- vitamina i minerala. Voće i povrće također sadrže brojne antioksidante od kojih ima koristi imunološki sustav u borbi protiv virusa i bakterija. Ako ste ograničili vaš unos voća i povrća na tek nekoliko istih namirnica iz tih skupina, postoji mogućnost da ćete biti u nedostatku nekog vitamina i minerala. Jedite barem 5 različitih namirnica voća i povrća na dnevnoj bazi.

Zadovoljite potrebe za proteinima

Unos proteina važan je na dijeti jer štiti mišiće dok organizam sagorijeva masne naslaga. Isto tako važna je njihova uloga u proizvodnji i obnovi stanica koje štite tijelo od napada stranih mikroorganizama.

Nemojte jesti premalo

Ključan faktor mršavljenja jest reducirana prehrana, manji unos kalorija od njihove potrošnje, međutim, treba pripaziti i ne pretjerivati s malim unosom kalorija. Veliki kalorijski deficit nepovoljno utječe na imunološki sustav i smanjuje aktivnost imunosnih stanica, stoga je organizam podložniji bolestima na rigoroznim dijetama. Smanjite unos kalorija toliko da dijeta bude učinkovita, ali ne previše kako bi je mogli dugoročno provoditi bez iscrpljujućeg efekta koje ona može imati na organizam.

Hidracija

Adekvatan unos tekućine izuzetno je važan budući da voda ima mnoge funkcije u našem organizmu. Ako imate puno aktivnosti i još ste na dijeti potrebna je povećana hidracija kako bi tijelo moglo neometano odvijati sve metaboličke procese.

Nemojte eliminirati ugljikohidrate

Ugljikohidrati imaju lošu reputaciju kada su u pitanju mršavljenje i dijete, te je njihov unos često limitiran. Redukcija kalorija bi uglavnom i trebala biti na račun ugljikohidrata, ali opet ne treba ih se u potpunosti odreći. Budući da ugljikohidrati imaju dominantnu energetsku ulogu u našem organizmu, dijete s jako malim unosom ugljikohidrata mogu oslabjeti imunitet te je potrebno prilagoditi unos aktivnostima i potrošnji energije. Konzumacija ugljikohidrata iza tjelesne aktivnosti sprječava povećanje razina hormona stresa i povoljno utječe na odmor živčanog sustava.

Facebook Comments
Source :

index.hr

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *