CEO ŽIVOT POGREŠNO kuhvate PIRINAČ: Evo što trebate učiniti kada voda provri!

11_de9d07103a566435070e1171d24dadb6

Riža se za razliku od ostalih žitarica jednostavnije priprema, a njegov škrob se bolje probavlja i rezultati su bolji. Ali baš kao i ostale žitarice on ima jednu ključnu manu. I nije baš dobar za vas. Potiče debljanje i povećava rizik od dijabetesa tipa 2.

Posebno je štetan bijela riža. Šalica ima 200 kalorija i to uglavnom “praznih”, odnosno čisti škrob bez mnogo drugih hranjivih tvari. Znanstvenici su dokazali kako jednim jednostavnim trikom možete prepolovite kalorijsku vrijednost i da mu dodate druga hranjiva svojstva.

Foto: ShutterstockFoto: Shutterstock

“Kuvali smo riža kao i obično, jedino smo u provrelu vodu, prije nego što smo stavili riža dodali kokosovo ulje, oko 3 posto težine u odnosu na rižu. Nakon što je bio gotov, ostavili smo je u hladnjaku oko 12 sati” objasnio je doktor Suder James.Što se zapravo događa?

Kuhanjem škroba u riži postaje izrazito lako varljivo, pa ga organizam lako pretvara u šećer, pa ga glikogen pohranjuje kao masti. Prženje ili drugi načini pripreme riže, međutim ne mijenjaju škrob i ostaje teže varljiv.

Foto: ProfimediaFoto: Profimedia

“Dodavanjem lipida (u ovom slučaju kokosovog ulja, ali i druge masnoće služe svrsi) drastično smanjujete udio lako varljivog škroba”, objašnjava dr. Pusparaja Tavaraja i dodaje kako ulje reagira s škrobom i mijenja njegovu strukturu.”Hlađenje pomaže da se učvrsti škrob u njegovom ‘težem’ obliku, pa riža postaje manje kaloričan i nakon što ga ponovno zagrijete” dodaje prof. Tavaraja.

Izvor: kurir-info.rs

Facebook Comments

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *